עידן המדיה הדיגיטלית יצרה מומחים בתחום ואיתה את הבעייה כי רוב אנשי המדיה הדיגיטלית אינם אנשי שיווק מסורתיים היודעים לייצר מטריה שיווקית מלאה.
הבעייה צפה בחברות בינוניות ומעלה אשר שילוב בין ערוצי השיווק הינו חובה עבורן לחשיפה מלאה, גם בערוצי ה BtoB וגם בערוצי ה BtoC. השילוב בין ערוצי השיווק השונים יוצר סינרגיה שיווקית מלאה אל מול הצרכנים.
גם במדיה הדיגיטלית קיימים ערוצי שיווק רבים המקרבים את המוצר לאוכלוסיית היעד, אך שוב - לאנשי המדיה הדיגיטלית חייבת להיות היכולת לנתח ולפלח שוק/אוכלוסיית יעד טרם פתיחת קמפיין שיווקי דיגיטלי.
תוכנית שיווקית של חברה חייבת להיות מורכבת מסנרגיה של ערוצי השיווק השונים, ושימוש בכלים אלו חייב להישמר לאורך זמן.
קיזוז בערוץ שיווקי עלול לגרום לאיבוד חתך אוכלוסיה של ערוץ זה, דבר אשר יכול לפגוע בחברה. דווקא היום, כאשר העולם הדיגיטלי הרחיב את אופציות המרקום של חברות, על מנהל השיווק, בשילוב עם מנהל המדיה, ליידע את אוכלוסיית המדיה הדיגיטלית כי ישנן דרכים אחרות להתעדכן ולקבל מידע שיווקי.
אין חובה כי מנהל המדיה יהיה איש שיווק וידע את כל רזי התורה. אך זה יהיה משכיל מצידו להכיר בתוכן הבסיסי בשיווק ולא להימנע משילוב מנהל שיווק מסורתי, פעולה אשר בסופו של דבר תועיל גם למנהל המדיה ברכישת קהל יעד שיגיע ממדיות אחרות.
האחריות על הנושא מוטלת בעיקרה על מנהל/סמנכ"ל השיווק שניהול המדיה הדיגיטלית באחריותו. שילוב בין המדיות ואי זניחה של ערוץ שיווק תיצור סינרגיה וערך מוסף אדיר בטווח הארוך. צריך לזכור כי היום הפייסבוק הוא ערוץ חשוב ומחר יגיע אתר אחר, אך הטלויזיה / רדיו / עיתונות הוכיחו את עצמם במשך עשרות שנים ולכן לא ניתן להזניחם בשום אופן גם כשנידמה כי החלופות חזקות יותר.
צריך להבין כי מיצוי כל ערוצי השיווק בתמהיל הינו הכרחי , שימור אותו תמהיל יוצר מיתוג אמין אשר מחזק את עמדת החברה אל מול המתחרים וקהל היעד .
אלי סבג ,תואר שני למנהלים (Executive MBA) במנהל עסקים של המכללה למנהל .תואר שני (EMS) מה- City University of NYעובד כ 9 שנים בהייטק , כיום מנהל שיווק ומכירות ארצי בחברה אמריקאית .